Gıyabi cenaze namazı

Hanefi ve Maliki mezheplerine göre gıyabi cenaze namazı kılmak caiz değildir. Çünkü kıble tarafında sapma meydana gelir. Meselâ ölü, doğu tarafında olsa, namaz da kıbleye yönelince ölü, arka tarafta kalır, ölü tarafına dönülünce de kıble, arka tarafta kalmış olur.

Şafii ve Hanbeli mezhebine göre ise gıyabi cenaze namazının kılınması caizdir. Delilleri, Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimizin Habeş Kralı Necaşi için gıyabi cenaze namazı kılmasıdır. Hanefi ve Maliki âlimler ise bu, Resul-ü Efham Hazretlerine mahsustur, onun için (bir mucize eseri olarak) yerler derlenip toplanarak Necaşi’nin Hz.Peygamber (S.A.V) Efendimizin huzuruna gelmiş olması mümkündür görüşündedirler.

Ülkemizde işte bu farklı ictihattan faydalanılarak önemli ve sevilen şahsiyetler için gıyabi cenaze namazı kılınmaktadır.

PAYLAŞ